ИЗЛОЖБИ / EXHIBITIONS ЗА НАС / ABOUT US |
МИНАЛИ ИЗЛОЖБИ / HISTORY АВТОРИ / ARTISTS |
ПУБЛИКАЦИИ / МЕДИИ КОНТАКТИ / CONTACTS |
|
|||||||
ИЗБРАНО - живопис и скулптура- до 24 септември2012
|
ТЪРСЕНЕ |
|||||||||
Нина РУСЕВА Греди АССА Тони ТОДОРОВ Спартак ДЕРМЕНДЖИЕВ Подреждането на експозиция е моето време за импровизации и открития. И тъй като скуката е угнетителна, а неочакваното освежава духа, потърсих предизвикателства. Срещата ми с Нина РУСЕВА е откритието, което пожелах да споделя. Открих за себе си онази мощна, темпераментна, наситена с енергия живопис, която е самото потвърждение на етимологията на думата Живопис. Видях изкуство, предизвикващо радост, задъхващо от вълнение и предчувствие за драма. Усещането е, че платната са нарисувани с няколко яростни замахвания на четката. Дори и покоят в картините е само мигът преди голямото събитие. По някакъв начин Нина беше събрала, забъркала и хвърлила върху платното детството, аристократизма и съхранената тайна само за да гледа реакциите ни. Сега си спомних, че вече бях гледала Нина Русева в „Райко Алексиев”. Там не излага кой да е, а когато това е и млад човек е още по- интригуващо... Припомних си още, че тя беше и сред 11-те художника, представили България пред Европейския парламент в Брюксел. Добавям, че е и трето поколение в рода на художници и скулптори. Платната от цикъла "Куба" на Греди АССА са досега ни с голямото изкуство. В тях е онова неуловимо, което превръща нарисуваното в произведение на изкуството, доставя радост и превръща обичайното в изключително. Подбраните картини на Тони ТОДОРОВ са неземни пейзажи на земните красоти. Рисувани са в последните 3-4 години, по маниера и технологията на старите италиански майстори и ни отвеждат назад към времената на сюрреализма и романтизма. Реших да ви покажа и „Венера” на Спартак ДЕРМЕНДЖИЕВ, която по незнайни за мен причини отпадна от изложбата му миналата зима в друга галерия. Тъй като имах възможност предварително да разгледам произведенията за наречената по-късно „скандална” експозиция, смятах, че центъра и е именно в тази скулптура. Приемах, че тя „оправдава” крайността и бруталността на останалите експонати и дава ключ към финалната идея на автора за грешната човешка природа. Вихра Пешева |
|
|||||||||
|
|
|||||||||
© 2006 Галерия АСТРИ - Всички права запазени |
powered by x-non |